Zakres kompetencji


Zakres kompetencji Skarbnika Gminy

  1. Skarbnik jest głównym księgowym budżetu Gminy, pełni funkcję Kierownika Referatu Finansowego
  • opracowuje projekt budżetu gminy oraz zmiany budżetu

  • czuwa nad prawidłową realizacją budżetu gminy

  • dokonuje kontroli wykorzystania środków budżetowych w jednostkach organizacyjnych gminy i nadzorowanych,

  • dokonuje bieżącej i okresowej analizy wykonania budżetu i informuje o jego realizacji,

  • sporządza sprawozdania okresowe i roczne z wykonania budżetu oraz inne sprawozdania i zestawienia.

  • dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

  • dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,

  • opracowuje projekty przepisów wewnętrznych dotyczących zakładowego planu kont, obiegu dokumentów księgowych, zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji,

  • wykonuje określone przepisami prawa obowiązki w zakresie rachunkowości;
  • zapewnia przygotowanie projektów uchwał regulujących wysokości stawek podatkowych, prawidłowy wymiar i pobór łącznego zobowiązania pieniężnego oraz podatków i opłat stanowiących dochód budżetu gminy,

  • zapewnia terminowe ściąganie należności budżetowych,

  • kontroluje prawidłowy obieg informacji i dokumentacji księgowo-rachunkowej

  • wykonuje budżet gminy zgodnie z uchwałą Rady, w tym:

  • przekazuje podległym jednostkom informacje o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek,

  • opracowuje plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych,

  • zapewnia bankową obsługę budżetu Gminy poprzez przygotowanie i przeprowadzenie wyboru banku w trybie przepisów o zamówieniach publicznych,

  • przekazuje pracownikom Urzędu wytyczne do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektem planu budżetowego.
  • przekazuje wytyczne do planowania budżetowego i wskaźniki budżetowe jednostkom gminnym;
  • wykonuje inne zadania przewidziane przepisami prawa oraz zadania wynikające z upoważnień Wójta;


Informacja wytworzona przez:
Andrzej Sękowski , w dniu:  27‑09‑2007 11:39:13
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Andrzej Sękowski tel.:44 6840895 fax: 44 6840822 , w dniu:  $dateTool.format("dd-MM-yyyy HH:mm:ss", $date).replace(" ", " ").replace("-","‑").replace(" 00:00:00", "")
Data ostatniej aktualizacji:
27‑09‑2007 11:39:13
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more
article-show-archive